Maria
Valtorta – Notebooks - 25 November 1943:
From
the heart of our Holy Trinity, came the soul of Mary.
Jesus says: “All souls are created by the
Thought of the Father, who sends these daughters of His to animate the bodies
generated on Earth. But the soul of
the Most Pure One did not arise solely from the Thought of the Father. From the vortex of ardors that
is Our Holy Trinity, the three loves originate and converge in
the center, where our Divinity unifies and shines. There is the summit of Love made by the Three loves united together, and to bring a human comparison I
could say that there is the heart of
our Holy Trinity. From that heart, came the soul of Mary.
Like a spark thrown by the Will of our love, She was generated by our Three
loves and by our Three desires
to possess her as a daughter, as a mother, as a bride, and we put all our
perfection into creating her
because She was destined to be the stone of the building of the true Temple, the ark of the new pact, the
beginning of the redemption which,
like all things of God, bears the
symbolic sign of three of the Triune God.
The first stage of redemption is the
creation - more especially the work
of the Father - of the spotless soul
destined to descend to inhabit a flesh that would be a tabernacle to God, and the love of the Son and of
the Holy Spirit watched blissfully
over its formation.
The second time is when,
through the work of the Spirit, the guiltless One, all beautiful and pure, merged her ardor as a virgin in love with God with the ardor of the Love of God and through the work of the
Spirit she generated Christ for the people. Third time, when
Christ fulfilled his mission as Redeemer by dying on the Cross. Even then Mary was united to the work of God
and through the work of the Son she
became Co-Redemptrix and Victim with Him. Inextricably linked to God
and to the Will of God, She, in every moment of the stages of
the path of Redemption, is present, and without Mary you would not have had the Redeemer. The Mother is the flower fully bloomed in all the purple of her royal dress. But the Mother,
to be such, had to have not only begun in the inviolate bud of the most candid Virgin, but also in the unborn
seed from which the stem, the bud, the flower then arose.
In celebrating the date of the immaculate Conception of Mary, sweet fruit of our love and bearer of the Fruit of infinite love, consecrated to your salvation that I am, keep in mind not only Mary just conceived, but her origin - thrice holy because it was created our Three loves contributed - and her special dignity as initiator of
the forgiveness of the Eternal to man. Serene dawn of the day of the Redemption,
She comes to you in her chaste radiance as a morning star and a paradisiacal dawn. Her cradle preparing to receive Her is just a little ahead of Mine, and her smile teaches you the Gloria
to sing to the Eternal One, who in
his most perfect Charity has
performed for you the two loving wonders of the immaculate Conception of
Mary and of My Incarnation ”.
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Maria Valtorta – Quaderni - 25 novembre
1943:
Dal cuore della nostra santa Trinità, è
venuta l’anima di Maria.
Dice Gesù: “Tutte le anime sono create dal Pensiero
del Padre, che manda queste sue figlie ad animare i corpi generati sulla
Terra. Ma l’anima della Purissima
non è scaturita unicamente dal Pensiero
del Padre. Dal vortice di ardori che è la nostra Trinità Santa, partono i tre
amori che convergono nel centro, là dove la nostra Divinità si unifica e
splende. Là è il vertice dell’Amore
fatto dai tre amori insieme riuniti,
e per portare un paragone umano potrei dire che là è il cuore della nostra Santa
Trinità. Da quel cuore è venuta l’anima di Maria.
Come scintilla scagliata dalla Volontà d’amore nostra, Ella
si è generata dai nostri tre amori e
dai nostri tre desideri di
possederla qual figlia, qual madre, qual sposa, e a crearla abbiamo messo ogni nostra perfezione perché Ella
era destinata ad esser la pietra
dell’edificio del Tempio vero, l’arca
del patto nuovo, l’inizio della redenzione che come tutte le cose di Dio porta del Dio Trino il segno simbolico del tre. Primo tempo della redenzione è la creazione - opera più specialmente del Padre - dell’anima senza
macchia destinata a scendere per abitare una carne che sarebbe stata tabernacolo a Dio, e l’amore del Figlio
e dello Spirito Santo vegliarono
beati alla sua formazione.
Secondo tempo è quando, per opera dello Spirito, Quella senza colpa, tutta bella
e pura, fuse il suo ardore di
vergine innamorata di Dio all’ardore
dell’Amore di Dio e per opera dello Spirito
generò il Cristo alle genti. Terzo
tempo, quando il Cristo compì la sua
missione di Redentore morendo sulla Croce. Anche allora Maria era unita all’opera di Dio e per opera del Figlio divenne Corredentrice
e Vittima con Lui. Indissolubilmente
legata a Dio e alla Volontà di Dio, Ella, in ogni momento delle tappe del cammino della Redenzione, è presente, e senza Maria
non avreste avuto il Redentore. La Madre è il fiore completamente sbocciato in tutta la porpora della sua veste
regale. Ma la Madre, per essere
tale, dovette non solo avere inizio nel boccio inviolato della Vergine candidissima, ma sibbene nel
seme non ancora nato dal quale sorse poi lo stelo, il boccio, il fiore.
Nel celebrare la data del Concepimento immacolato di Maria, frutto soave del nostro amore e portatrice del Frutto di amore infinito, consacrato alla vostra salvezza che Io sono, abbiate presente non solo Maria testé concepita, ma la sua origine - tre volte santa perché a crearla concorsero i nostri tre amori - e la sua speciale dignità di iniziatrice del perdono dell’Eterno all’uomo. Alba serena del giorno della Redenzione, Ella viene a voi nel suo casto fulgore di Stella mattutina e di alba paradisiaca. La sua cuna che si prepara a riceverla precorre di poco la mia, e il suo sorriso vi insegna il Gloria da cantare all’Eterno, che nella sua Carità perfettissima ha compiuto per voi i due amorosi prodigi del Concepimento immacolato di Maria e della Mia Incarnazione”.
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