Friday, January 19, 2024

Maria Valtorta – Notebooks - 25 November 1943

 


Maria Valtorta – Notebooks - 25 November 1943:

 

From the heart of our Holy Trinity, came the soul of Mary.

 

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Jesus says: “All souls are created by the Thought of the Father, who sends these daughters of His to animate the bodies generated on Earth. But the soul of the Most Pure One did not arise solely from the Thought of the Father. From the vortex of ardors that is Our Holy Trinity, the three loves originate and converge in the center, where our Divinity unifies and shines. There is the summit of Love made by the Three loves united together, and to bring a human comparison I could say that there is the heart of our Holy Trinity. From that heart, came the soul of Mary.

 

Like a spark thrown by the Will of our love, She was generated by our Three loves and by our Three desires to possess her as a daughter, as a mother, as a bride, and we put all our perfection into creating her because She was destined to be the stone of the building of the true Temple, the ark of the new pact, the beginning of the redemption which, like all things of God, bears the symbolic sign of three of the Triune God. The first stage of redemption is the creation - more especially the work of the Father - of the spotless soul destined to descend to inhabit a flesh that would be a tabernacle to God, and the love of the Son and of the Holy Spirit watched blissfully over its formation.

 


The second time is when, through the work of the Spirit, the guiltless One, all beautiful and pure, merged her ardor as a virgin in love with God with the ardor of the Love of God and through the work of the Spirit she generated Christ for the people. Third time, when Christ fulfilled his mission as Redeemer by dying on the Cross. Even then Mary was united to the work of God and through the work of the Son she became Co-Redemptrix and Victim with Him. Inextricably linked to God and to the Will of God, She, in every moment of the stages of the path of Redemption, is present, and without Mary you would not have had the Redeemer. The Mother is the flower fully bloomed in all the purple of her royal dress. But the Mother, to be such, had to have not only begun in the inviolate bud of the most candid Virgin, but also in the unborn seed from which the stem, the bud, the flower then arose.

 

In celebrating the date of the immaculate Conception of Mary, sweet fruit of our love and bearer of the Fruit of infinite love, consecrated to your salvation that I am, keep in mind not only Mary just conceived, but her origin - thrice holy because it was created our Three loves contributed - and her special dignity as initiator of the forgiveness of the Eternal to man. Serene dawn of the day of the Redemption, She comes to you in her chaste radiance as a morning star and a paradisiacal dawn. Her cradle preparing to receive Her is just a little ahead of Mine, and her smile teaches you the Gloria to sing to the Eternal One, who in his most perfect Charity has performed for you the two loving wonders of the immaculate Conception of Mary and of My Incarnation ”.

 


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Maria Valtorta – Quaderni - 25 novembre 1943:

 

Dal cuore della nostra santa Trinità, è venuta l’anima di Maria.

 

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 Dice Gesù: “Tutte le anime sono create dal Pensiero del Padre, che manda queste sue figlie ad animare i corpi generati sulla Terra. Ma l’anima della Purissima non è scaturita unicamente dal Pensiero del Padre. Dal vortice di ardori che è la nostra Trinità Santa, partono i tre amori che convergono nel centro, là dove la nostra Divinità si unifica e splende. Là è il vertice dell’Amore fatto dai tre amori insieme riuniti, e per portare un paragone umano potrei dire che là è il cuore della nostra Santa Trinità. Da quel cuore è venuta l’anima di Maria.

 

Come scintilla scagliata dalla Volontà d’amore nostra, Ella si è generata dai nostri tre amori e dai nostri tre desideri di possederla qual figlia, qual madre, qual sposa, e a crearla abbiamo messo ogni nostra perfezione perché Ella era destinata ad esser la pietra dell’edificio del Tempio vero, l’arca del patto nuovo, l’inizio della redenzione che come tutte le cose di Dio porta del Dio Trino il segno simbolico del tre. Primo tempo della redenzione è la creazione - opera più specialmente del Padre - dell’anima senza macchia destinata a scendere per abitare una carne che sarebbe stata tabernacolo a Dio, e l’amore del Figlio e dello Spirito Santo vegliarono beati alla sua formazione.

 


Secondo tempo è quando, per opera dello Spirito, Quella senza colpa, tutta bella e pura, fuse il suo ardore di vergine innamorata di Dio all’ardore dell’Amore di Dio e per opera dello Spirito generò il Cristo alle genti. Terzo tempo, quando il Cristo compì la sua missione di Redentore morendo sulla Croce. Anche allora Maria era unita all’opera di Dio e per opera del Figlio divenne Corredentrice e Vittima con Lui. Indissolubilmente legata a Dio e alla Volontà di Dio, Ella, in ogni momento delle tappe del cammino della Redenzione, è presente, e senza Maria non avreste avuto il Redentore. La Madre è il fiore completamente sbocciato in tutta la porpora della sua veste regale. Ma la Madre, per essere tale, dovette non solo avere inizio nel boccio inviolato della Vergine candidissima, ma sibbene nel seme non ancora nato dal quale sorse poi lo stelo, il boccio, il fiore.

 

Nel celebrare la data del Concepimento immacolato di Maria, frutto soave del nostro amore e portatrice del Frutto di amore infinito, consacrato alla vostra salvezza che Io sono, abbiate presente non solo Maria testé concepita, ma la sua origine - tre volte santa perché a crearla concorsero i nostri tre amori - e la sua speciale dignità di iniziatrice del perdono dell’Eterno all’uomo. Alba serena del giorno della Redenzione, Ella viene a voi nel suo casto fulgore di Stella mattutina e di alba paradisiaca. La sua cuna che si prepara a riceverla precorre di poco la mia, e il suo sorriso vi insegna il Gloria da cantare all’Eterno, che nella sua Carità perfettissima ha compiuto per voi i due amorosi prodigi del Concepimento immacolato di Maria e della Mia Incarnazione”.

 

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