Friday, April 14, 2023

Maria Valtorta - Notebooks - 13 July 1943

 


Maria Valtorta

 

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Notebooks - 13 July 1943:

 

My kingdom is such a joy that no effort is too long or too serious to conquer it. Jesus says: "The kingdom of God is within you. Man has never understood this truth. I, while alive, believed that my kingdom was a reign of power and temporal dominance. This meant that many gathered around Me, hoping to have a useful future. But I didn’t lie, I didn’t deceive. My Word was clear. I promised a kingdom, but I also marked the way to possess it. This path is not and was not the one usually taken by those who take over a power. It was, on the contrary, the opposite path. And precisely because it was the opposite, it was only generously taken by a few. My kingdom is not of this world. The world in which you stop is the hawser through which you can board my mystical ship. But getting on a hawser is not an easy thing. You have to be agile, light, healthy, not suffer from the dizziness that strikes those who abuse pleasures Vice prevents the ascent, pure diseases and thus the plethora of attachment to the things of the Earth and laziness of the spirit.

 

Be healthy in soul, and since it is almost impossible for man to be completely healthy, at least take care to fight your spiritual illnesses at first. Be diligent. Don’t say: "I have already worked so much that I am now resting". No, children whom I await in glory. My kingdom is such a joy that no effort is too long and too heavy to conquer it. When you act according to my Law, my Kingdom is already within you. And you feel it from the peace that flows through you like an inexhaustible wave. This peace is not poor human peace, undermined by so many hostile things and people. It’s true Peace: it is my Peace. In the book of John it says: "These are the ones that have come out of the great tribulation." Here is the greatest help to conquer my eternal Kingdom of Peace.

 

I opened the doors to you with my great tribulation, but you, faithful disciples whom I call to the Kingdom, are no more than the Master and you must use the same weapon to ascend to Me. The cross is a ladder, the cross is a wing, pain is medicine, pain is purification. Everything is accomplished only when you drink - to prevent Me from drinking it - the bitterness of bitterness: gall and vinegar, to repair hatred and sin and cleanse the souls of brothers from hatred and sin. The gall is given to me by the hatred that curses me after what I have given; the vinegar, from the sin that turns my branches green until they become wild. Charity makes gall sweet and vinegar good, since charity repairs and redeems. But charity must never be separated from suffering, since being a holy thing it unleashes the wrath of the Enemy. On the other hand, suffering must never be separated from glory, since I am just and I give to those who give".

 

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Maria Valtorta – Quaderni - 13 luglio 1943:

 


Il mio regno è tale gioia che nessuna fatica è troppo lunga e troppo grave per conquistarlo Dice Gesù: "Il regno di Dio è in voi. L’uomo non ha mai capito questa verità. Io vivente, ha creduto che il mio regno fosse un regno di potere e di strapotere temporale. Questo ha fatto sì che molti mi si stringessero intorno, sperando averne un utile futuro. Ma Io non ho mentito, non ho ingannato. La mia Parola era chiara. Promettevo un regno, ma segnavo anche la via per possederlo. Questa via non è e non era quella battuta di solito da coloro che dànno la scalata a un potere. Era anzi la via opposta. E appunto perché era opposta, non fu battuta generosamente che da pochi. Il mio regno non è di questo mondo. Il mondo in cui sostate è la gomena per cui voi potete salire sulla mia mistica nave. Ma salire su una gomena non è facile cosa. Occorre essere agili, leggeri, sani, non soffrire dei capogiri che colpiscono coloro che abusano nei piaceri. Il vizio impedisce la salita, le malattie pure e così la pletora dell’attaccamento alle cose della Terra e la pigrizia dello spirito.

 

Siate sani nell’anima, e siccome esser sani completamente è quasi impossibile all’uomo, guardate almeno di combattere all’inizio le vostre malattie spirituali. Siate solerti. Non dite: “Ho già tanto lavorato che ora riposo”. No, figli che attendo nella gloria. Il mio regno è tale gioia che nessuna fatica è troppo lunga e troppo grave per conquistarlo. Quando voi agite secondo la mia Legge, è già in voi il mio Regno. E lo sentite dalla pace che fluisce in voi come onda inesausta. Questa pace non è la povera pace umana, insidiata da tante cose e persone nemiche. È Pace vera: è la mia Pace. Nel libro di Giovanni è detto: “Costoro sono quelli che sono venuti dalla grande tribolazione”. Ecco l’aiuto più grande per conquistare il mio eterno Regno di Pace.

 

Io ve ne ho aperto le porte con la mia grande tribolazione, ma voi, discepoli fedeli che Io chiamo al Regno, non siete da più del Maestro e dovete servirvi della stessa arma per salire a Me. La croce è scala, la croce è ala, il dolore è medicina, il dolore è purificazione. Tutto si compie solo quando si beve - per impedire a Me di berlo - l’amarezza delle amarezze: il fiele e l’aceto, per riparare l’odio e il peccato e mondare le anime dei fratelli dall’odio e dal peccato. Il fiele mi è dato dall’odio che mi maledice dopo quanto ho donato; l’aceto, dal peccato che inagrisce i miei tralci sino a renderli selvatici. La carità rende dolce il fiele e buono l’aceto, poiché la carità ripara e redime. Ma la carità non va mai disgiunta dalla sofferenza, poiché essendo cosa santa scatena le ire del Nemico. In compenso, la sofferenza non va mai disgiunta dalla gloria, poiché Io sono giusto e do a chi dona”.

 


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Flavia Santi - Poetry n. 90 - Withered World

 


Flavia Santi - Poetry n. 90 - Withered World:

 

POEMS - HOME

 

I sing… in a rough sea.

I speak… to the enraged crowd.

I leaf through… my wandering tears.

I awaken… the knowledge of the deaf.

I regret… not grace dreams.

I scream… in a withered world.

 

Flavia Santi - Poesia n. 90 - Mondo Sfiorito:

 

Canto… in un mare agitato.

Parlo… alla folla furente.

Sfoglio… le mie lacrime raminghe.

Sveglio… il sapere dei sordi.

Rimpiango… di non graziare i sogni.

Urlo… in un mondo sfiorito.

 

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Wednesday, April 12, 2023

Monday, April 10, 2023

Flavia Santi - APHORISM n. 90

 


Flavia Santi - APHORISM n. 90 - The cheetah devours... the lamb falls in love.

 

Flavia Santi - AFORISMA n. 90 – Il ghepardo divora… l’agnello si innamora.

 

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Friday, April 7, 2023

Maria Valtorta – Gospel chapter 609. 23-35

 


Maria Valtorta

 

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Maria Valtorta – Gospel chapter 609. 23-35:

 

Jesus taken down from the cross The Earth responds to the cry of the Killed One with a frightening roar. It seems that giants draw a single sound from a thousand whelks and on this tremendous chord here are the isolated, piercing notes of lightning that streaks the sky in all directions, falling on the city, on the Temple, on the crowd... I think there must have been some lightning strikes, because the crowd is directly affected. Lightning is the only intermittent light that allows you to see. And then immediately, and while the discharges of the arrows still last, the earth shakes in a whirlwind of cyclonic wind. The earthquake and the aeromoto merge to give an apocalyptic punishment to the blasphemers. The summit of Golgotha sways and dances like a plate in the hand of a madman, in the heaving and undulatory shocks that shake the three crosses so much that it seems they must overturn them.

 

Longinus, John, the soldiers hug each other where they can, as best they can, so as not to fall. But John, while with one arm he grasps the cross, with the other he supports Mary who, and because of her pain and trembling, has abandoned herself to him on her heart. The other soldiers, especially those on the steep side, had to take refuge in the center so as not to be thrown off the cliffs. The thieves scream in terror, the crowd screams even more and would like to escape. But he can't. People fall on top of each other, they step on each other, they fall into the cracks in the ground, they are injured, and they roll down the slope, going mad. The earthquake and the aeromoto are repeated three times, and then there is the absolute immobility of a dead world. Only lightning, but no thunder, still streaks the sky and illuminates the scene of the fleeing Jews in every sense, with their hands in their hair, or stretched forward, or raised to the sky, mocked until then and of which they are now afraid.

 

The darkness is tempered by a glimmer of light which, aided by the silent and magnetic flashing, allows us to see that many remain on the ground, dead or passed out, I don't know. A house burns inside the walls and the flames rise straight into the still air, putting a fiery red point on the ash green of the atmosphere. Mary lifts her head from John's chest and looks at her Jesus. She calls him, because she badly sees him in the dim light and with her poor eyes full of tears. She calls him three times: "Jesus! Jesus! Jesus!". It's the first time she's called his name since she's been on Calvary. Finally, in a flash of lightning that appears like a crown above the summit of Golgotha, she sees him, motionless, all leaning forward, with his head so bent forward, and to the right, that his cheek touches the shoulder and his chin touches the ribs, and comprehends. She holds out her hands that tremble in the dark air and shouts: "My son! My son! My son!".


Then she listens... Her mouth is open, it seems she wants to listen with it too, how her eyes have dilated to see, to see... she cannot believe that her Jesus is no longer... John, who also looked and listened, and understood that everything is finished, he embraces Mary and tries to push her away saying: «He is no longer suffering». But, before the apostle finishes his sentence, Mary, who has understood him, frees herself, turns on herself, bends over in an arc towards the ground, puts her hands to her eyes and shouts: «I no longer have Son!". And then she staggers and would fall if John didn't gather her all on his heart, and then he sits down, on the ground, to support her better on his chest, until the Marys, no longer held back by the upper circle of armed men - because, now that the Jews they have fled, the Romans have piled up on the square below commenting on what happened — they replace the apostle at the Mother's. 

 


The Magdalene sits down where John was, and Mary almost reclines on her knees, supporting her in her arms and on her chest, kissing her bloodless face, which lies on her compassionate shoulder. Marta and Susanna, with a sponge and a linen soaked in vinegar, wet her temples and nostrils, while her sister-in-law Mary kisses her hands, calling her with agony, and as soon as Mary opens her eyes again, she turns a look that pain makes like a fool, she says to her: «Daughter, beloved daughter, listen... tell me that you see me... I am your Mary... Don't look at me like that!...». And since the first sob opens Mary's throat and the first tears fall, she, the good Mary of Alphaeus, says: «Yes, yes, cry... Here with me, as with a mother, my poor, holy daughter»; and when she hears herself say: «Oh! Mary! Mary! Did you see?», she moans: «Yes, yes... but... but... daughter... oh! Daughter!…". She can no longer find anything else and cries, the elderly Mary. A desolate cry, echoed by all the others, namely Marta and Mary, the mother of John and Susanna. The other pious women are gone. I think they went away, and with them the shepherds, when that female cry was heard… The soldiers chatter among themselves. "Have you seen the Jews? Now they were afraid." "And they beat their breasts." "The most terrified were the priests!" "How scary! I've heard other earthquakes. But never like this. Look: the earth is left full of fissures"...

 

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Maria Valtorta – Evangelo cap. 609. 23-35: 



GMaria Valtorta – Evangelo cap. 609. 23-35:

 

Gesù deposto dalla croce La Terra risponde al grido dell’Ucciso con un boato pauroso. Sembra che da mille buccine dei giganti traggano un unico suono e su questo tremendo accordo ecco le note isolate, laceranti dei fulmini che rigano il cielo in tutti i sensi, cadendo sulla città, sul Tempio, sulla folla… Credo che ci saranno stati dei fulminati, perché la folla è colpita direttamente. I fulmini sono l’unica luce saltuaria che permetta di vedere. E poi subito, e mentre durano ancora le scariche delle saette, la terra si scuote in un turbine di vento ciclonico. Il terremoto e l’aeromoto si fondono per dare un apocalittico castigo ai bestemmiatori. La vetta del Golgota ondeggia e balla come un piatto in mano di un pazzo, nelle scosse sussultorie e ondulatorie che scuotono talmente le tre croci che sembra le debbano ribaltare.

 

Longino, Giovanni, i soldati si abbrancano dove possono, come possono, per non cadere. Ma Giovanni, mentre con un braccio afferra la croce, con l’altro sostiene Maria che, e per il dolore e per il traballio, gli si è abbandonata sul cuore. Gli altri soldati, e specie quelli del lato che scoscende, si sono dovuti rifugiare al centro per non essere gettati giù dai dirupi. I ladroni urlano di terrore, la folla urla ancora di più e vorrebbe scappare. Ma non può. Cadono le persone l’una sull’altra, si pestano, precipitano nelle spaccature del suolo, si feriscono, rotolano giù per la china, impazziti. Per tre volte si ripete il terremoto e l’aeromoto, e poi si fa l’immobilità assoluta di un mondo morto. Solo dei lampi, ma senza tuono, rigano ancora il cielo e illuminano la scena dei giudei fuggenti in ogni senso, con le mani fra i capelli, o tese in avanti, o alzate al cielo, schernito fino allora e di cui ora hanno paura.

 

L’oscurità si tempera di un barlume di luce che, aiutato dal lampeggio silenzioso e magnetico, permette di vedere che molti restano al suolo, morti o svenuti, non so. Una casa arde nell’interno delle mura e le fiamme si alzano dritte nell’aria ferma, mettendo un punto di rosso fuoco sul verde cenere dell’atmosfera. Maria alza il capo dal petto di Giovanni e guarda il suo Gesù. Lo chiama, perché mal lo vede nella poca luce e coi suoi poveri occhi pieni di pianto. Tre volte lo chiama: "Gesù! Gesù! Gesù!". È la prima volta che lo chiama per nome da quando è sul Calvario. Infine, a un lampo che fa come una corona sopra la vetta del Golgota, lo vede, immobile, tutto pendente in avanti, col capo talmente piegato in avanti, e a destra, da toccare con la guancia la spalla e col mento le coste, e comprende. Tende le mani che tremano nell’aria scura e grida: "Figlio mio! Figlio mio! Figlio mio!".

 

Poi ascolta… Ha la bocca aperta, pare voglia ascoltare anche con quella, come ha dilatati gli occhi per vedere, per vedere… Non può credere che il suo Gesù non sia più… Giovanni, che anche lui ha guardato e ascoltato, ed ha compreso che tutto è finito, abbraccia Maria e cerca allontanarla dicendo: «Non soffre più». Ma, prima che l’apostolo termini la frase, Maria, che ha capito, si svincola, gira su se stessa, si curva ad arco verso il suolo, si porta le mani agli occhi e grida: «Non ho più Figlio!». E poi vacilla e cadrebbe se Giovanni non se la raccogliesse tutta sul cuore, e poi egli si siede, per terra, per sostenerla meglio sul suo petto, finché le Marie, non più trattenute dal cerchio superiore di armati — perché, ora che i giudei sono fuggiti, i romani si sono ammucchiati sulla piazzuola sottostante commentando l’accaduto — sostituiscono l’apostolo presso la Madre.

 

La Maddalena si siede dove era Giovanni, e quasi si adagia Maria sui ginocchi, sostenendola fra le braccia e il suo petto, baciandola sul volto esangue, riverso sulla spalla pietosa. Marta e Susanna, con la spugna e un lino intrisi nell’aceto, le bagnano le tempie e le narici, mentre la cognata Maria le bacia le mani chiamandola con strazio, e appena Maria riapre gli occhi, e gira uno sguardo che il dolore rende come ebete, le dice: «Figlia, figlia diletta, ascolta… dimmi che mi vedi… Sono la tua Maria… Non mi guardare così!…». E poiché il primo singhiozzo apre la gola di Maria e le prime lacrime cadono, ella, la buona Maria d’Alfeo, dice: «Sì, sì, piangi… Qui con me, come da una mamma, povera, santa figlia mia»; e quando si sente dire: «Oh! Maria! Maria! Hai visto?», ella geme: «Sì, sì… ma… ma… figlia… oh! Figlia!…». Non trova più altro e piange, l’anziana Maria. Un pianto desolato, a cui fanno eco tutte le altre, ossia Marta e Maria, la madre di Giovanni e Susanna. Le altre pie donne non ci sono più. Penso siano andate via, e con esse i pastori, quando si udì quel grido femminile… I soldati parlottano fra di loro. «Hai visto i giudei? Ora avevano paura». «E si battevano il petto». «I più terrorizzati erano i sacerdoti!». «Che paura! Ho sentito altri terremoti. Ma come questo mai. Guarda: la terra è rimasta piena di fessure»...

 

 

 


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Ahsoka - Teaser Trailer - Disney+

 


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Thursday, April 6, 2023

Flavia Santi - Poetry n. 89 – The Toll of Silence

 


Flavia Santi - Poetry n. 89 – The Toll of Silence:

 

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Rules… make memories heal.

Supine the old night, panting of stars.

Rubies… like thins necklaces of salt, await me.

Wild the dim luminescence.

The whitish toll… of silence.

Whoever waits for the night… suspects of the day.

 

Flavia Santi - Poesia n. 89 – Il Rintocco del Silenzio:

 

Le regole… fanno sanare i ricordi.

Supina la vegliarda notte, ansante di stelle.

Rubini… come esili monili di sale, mi attendono.

Selvaggia la fioca luminescenza.

Il rintocco biancastro… del silenzio.

Chi aspetta la notte… sospetta di giorno.

 

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Flavia Santi - Poem n. 154 - I Pushed…

  Flavia Santi - Poem n. 154 - I Pushed…:   POEMS - HOME   I pushed your love… to the edge of a dream. I pushed the night… under ...