I speak as I want. I know of no
limitations. Jesus says: “The gift I
have given you may never lead you to pride, leading you to believe in yourself
what is not. You are nothing but a spokesperson
and a channel in which the wave of my
Voice flows, but as I take you I could take any other soul. Just picking it
up would enable it to be channel and spokesman for the Voice of Christ, as my touch works the miracle. But you are nothing.
Nothing more than a lover. My
spokesmen are found either among the pure or among truly converted sinners. Look at the apostolic nucleus. To whom did I
give the Power? To Peter. The man
who had come to Me in the height of manhood after having had the experiences
and passions of youth and mature age, the man who was still so much a man,
after three years of contact with Me, as to be a renegade and violent.
To whom did I give the
revelation and the Revelation? To John,
to the flesh that he knew no woman, and that he was a priest even before he
was. He was pure and in love. Whom did I allow to touch my most
pure and divine limbs before and after the resurrection? To Mary of Magdala and not to Martha. Peter and Mary, the converts.
John, the pure. He is always like this. But to Peter, in whom self-pride
nestled - "Master, even if everyone betrays you, I will not betray
you" - I didn’t give as much as I gave to John. And Peter, mature and head
of the nucleus, had to ask John - one boy with respect to the other - to ask Me who the traitor was. And it was to John that I revealed the end times, not
to Peter, the head of my Church.
I speak where I want. I talk to
whoever I want. I speak as I want. I
know of no limitations. The only limitation, which doesn’t limit Me, but
hinders the coming of my Word, is pride and sin. This is why my Word, which should spread from the
depths of Heaven over all Creation
and teach the hearts of all those marked by my sign, finds so few channels in
all categories. The world, Catholic, Christian, or of another faith, is driven
by two engines: pride and sin. How can myWord enter this dry mechanism? She
would be crushed and offended by it.
Be a John or a Mary and you
will become the voice of the Voice. Eradicate sin and pride. Cultivate charity, humility, purity, faith, repentance. They are the plants under which the Master sits down to train his sheep.
Being my spokesperson means entering into an austerity which no monastic rule
imposes. MyPresence imposes supernatural reserve, self-control, detachment from things, ardor of spirit, harshness of
penance, generosity of pain, vivacity of faith,
like nothing else in the world. It's a gift. But it is taken away if he to whom
it is given comes out of the spirit and remembers that he is flesh and blood.
It's a pain. But, if it is suffering that crushes flesh and blood, it has in
itself and with it a vein of such sweetness
compared to which the manna of the ancient Jews is bitter wormwood. It's a
glory. But it is not the glory of this land”.
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Maria Valtorta
Quaderni - 19 luglio 1943: Parlo dove
voglio. Parlo a chi voglio.
Parlo come voglio. Io non conosco limitazioni. Dice Gesù: “Il dono che ti ho dato non ti
induca mai alla superbia portandoti a credere di te quello che non è. Tu non
sei altro che un portavoce e un
canale nel quale fluisce l’onda della mia
Voce, ma come prendo te potrei prendere un’altra anima qualunque. Il solo
prenderla la renderebbe capace di essere canale e portavoce della Voce del Cristo, poiché il mio tocco
opera il miracolo. Ma tu non sei nulla. Nulla più di un’innamorata. I miei portavoce si trovano o tra i puri o tra i
peccatori realmente convertiti. Guarda il nucleo apostolico. A chi detti il
Potere? A Pietro. L’uomo che era venuto
a Me nel culmine della virilità dopo aver avuto i trascorsi e le passioni della
giovinezza e dell’età matura, l’uomo che era ancora tanto uomo, dopo tre anni
di contatto mio, da essere rinnegatore e violento.
A chi detti la rivelazione e la Rivelazione? A Giovanni, alla carne che non conobbe
donna, e che era sacerdote anche prima di esserlo. Era puro e innamorato. A chi permisi di toccarmi le membra purissime e
divine avanti e dopo la risurrezione? A Maria
di Magdala e non a Marta. Pietro
e Maria, i convertiti. Giovanni, il puro. È sempre così. Però a Pietro, in cui
si annidava la superbia di sé - “Maestro, ancorché tutti ti tradiscano, io non
ti tradirò” - non ho dato quanto ho dato a Giovanni. E Pietro, maturo e capo
del nucleo, dovette chiedere a Giovanni - un ragazzo rispetto all’altro - di
chiedere a Me chi fosse il traditore. E fu a Giovanni che rivelai i tempi
ultimi, non a Pietro, capo della mia Chiesa.
Parlo dove voglio. Parlo a chi voglio. Parlo come
voglio. Io non conosco limitazioni.
L’unica limitazione, che non limita Me, ma ostacola il venire della mia Parola, sono la superbia e il peccato.
Ecco perché la mia Parola, che dovrebbe dilagare dalle profondità dei Cieli su
tutto il Creato e ammaestrare i cuori di tutti i segnati del mio segno, trova,
in tutte le categorie, così pochi canali. Il mondo, cattolico, cristiano, o
d’altra fede, è mosso da due motori: superbia e peccato. Come può entrare la
mia Parola in questo meccanismo
arido? Ne verrebbe stritolata e offesa.
Siate dei Giovanni
o delle Marie e diverrete voce della Voce. Estirpate il peccato e
la superbia. Coltivate carità, umiltà, purezza, fede, pentimento. Sono le piante sotto le
quali il Maestro si asside per
ammaestrare le sue pecorelle. Esser portavoce mio vuol dire entrare in una
austerità quale nessuna regola monastica impone. La mia Presenza impone riserbatezze soprannaturali, dominio di sé, distacco dalle cose,
ardore di spirito, asprezza di penitenza, generosità di dolore, vivezza di
fede, come nessun’altra cosa al mondo. È un dono. Ma viene tolto se colui a cui è dato esce dallo spirito e si
ricorda d’esser carne e sangue. È una sofferenza.
Ma, se è sofferenza che stritola la carne e il sangue, ha in sé e con sé una
vena di tale dolcezza rispetto alla
quale la manna degli antichi ebrei è amaro assenzio. È una gloria. Ma non è
gloria di questa Terra”.
Maria
Valtorta – Gospel chap. 226 - July 22, 1945: A good sign from Mary of Magdala.
Death of old Ishmael.
Jesus with the company of
the Zealot arrives at the garden of Lazarus on a beautiful summer morning.
The dawn hasn't finished yet and therefore everything is fresh and cheerful.
The servant-gardener, who hastens to receive the Master, points to the same piece of white robe which disappears
behind a hedge, saying: "Lazarus is going to the jasmine pergola with some
scrolls to read. Now I'll call him". “No, I’ll go alone". And Jesus walks quickly along a path
bordered by flowering hedges. The grass that is on the edge of the hedge
muffles the sound of footsteps, and Jesus
tries to put his foot right on it to suddenly arrive in front of to Lazarus.
He thus surprises him that,
standing upright, with the rolls leaning on a marble table, he prays aloud. “Don’t disappoint me, Lord. You make this thread of hope that was born in my heart grow.
Give me what I have asked you with tears ten and a hundred thousand times. What
I asked of you with actions, with forgiveness,
with all of myself. Give them in exchange for my life. Give me in the name of
your Jesus who promised me this
peace. Can He ever lie? Am I to think that his promise was only words? That his
power is less than the abyss of sin that is my sister? Tell me, Lord, that I will resign myself for
your love…”. “Yes, I'm telling you!” says Jesus.
Lazarus turns abruptly and shouts: “Oh! My Lord! But when did you come?” and he
bends down to kiss Jesus' garment. "For a few minutes".
"Alone?". “With Simon Zealot.
But here, where you were, I came alone. I know you have to tell me one great
thing. So tell me".
"No. First answer the
questions I ask God. Depending on
your answer, I will tell you". “Tell me, tell me this great thing of yours. You can say it..." and Jesussmiles, opening His arms in an act of invitation. “God Most High! But it's true? So you
know it's true?!" and Lazarus goes into the arms of Jesus to confide the
great thing about him. “Maria called
Martha to Magdala. And Marta left in
trouble fearing some serious misfortune... And I am left here, with the same
fear, alone. But Marta, from her servant who accompanied her, sent me a letter
that filled me with hope. Look, I
have it here, on my heart. I keep
her there because she is more precious
to me than a treasure. They are few words but I read them every now and then to
be sure that they were indeed written. Look…” and Lazarus takes from his robe a
small roll tied by a violet ribbon and unfolds it. "You see? Read, read.
Aloud. Read by you, the thing will seem more certain to me". “Lazarus, my
brother. Peace and blessings to you. I arrived early and
well. And my heart no longer fluttered with the fear of new disasters because I
saw Maria, our healthy Maria and… do I have to tell you? And less frenetic in
appearance than before. She cried to my heart. A great cry... And then, at
night, in the room where she had taken me, she asked me many and many things
about the Master. No more than that,
for now. But I, who see Mary's face as well as hear her words, say that hope
was born in my heart. Pray, brother.
Hope. Oh! If it was true! I stay
still because I feel that she wants me close as if to be defended from
temptation. And to learn… What? What we already know. The infinite goodness of Jesus. I told you about that woman who
came to Bethany… I see that she thinks, she thinks, she thinks… We need Jesus. Pray. She hopes. The Lord be
with you".
Jesus folds the scroll
and returns it. "Master…". "I will go. Are you able to tell
Marta to meet me in Capernaum in fifteen days, at the latest?”. “I have a way,
sir. And I?". “You stay here. I will also send Martha back here”.
"Why?". “Because redemptions
have a profound shame. And nothing is more shameful than the eye of a parent or
sibling. I also tell you: "Pray,
pray, pray". Lazarus weeps on Jesus' breast... Later, when he has
recovered, he tells again of his agitation, of his discouragement... "I
have been hoping for almost a year... that I despair... How long is the time of
resurrection!" he exclaims. Jesus
lets him talk, talk, talk... until Lazarus
realizes that he is failing in his duties of hospitality and gets up to lead
Jesus into the house.
To do this, they pass by a
thick hedge of flowering jasmine, on whose stellar corollas golden bees buzz.
“Ah! I forgot to tell you… The old
patriarch that You sent me is back in Abraham's
womb. Massimino found him sitting here, with his head leaning against this
hedge, as if he had fallen asleep near the beehives which he tended as if they
were houses full of golden children. That's what he called bees. He seemed to
understand them and was understood by them. And over the patriarch asleep in the peace
of good conscience, when Massimino
found him, was a precious veil of little golden bodies. All the bees settled on
their friend. The servants had to work hard to get them off him. He was so good that perhaps he tasted
of honey…”.
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Maria Valtorta – Evangelo cap. 226 - 22 luglio 1945: Un buon segno
da Maria di Magdala.
Morte del vecchio
Ismaele.
Gesù con la compagnia dello Zelote
giunge al giardino di Lazzaro in un
mattino bellissimo d’estate. Ancora non è terminata l’aurora e perciò tutto è
fresco e ridente. Il servo-giardiniere, che accorre a ricevere il Maestro,
indica allo stesso un lembo di veste bianca che scompare dietro una siepe,
dicendo: "Lazzaro va alla pergola dei gelsomini con dei rotoli da leggere.
Ora lo chiamo”. “No. Vado Io. Da solo”. E Gesù cammina svelto lungo un sentiero
bordato da siepi in fiore. L’erbetta che è sul limite della siepe attutisce il
rumore dei passi, e Gesù cerca di
posare il piede proprio su quella per giungere all’improvviso davanti a Lazzaro.
Lo sorprende così che, ritto in piedi, con i rotoli
appoggiati a un tavolo di marmo, prega a voce alta. “Non mi deludere, Signore.
Questo filo di speranza che mi è
nato in cuore fàllo Tu crescere. Dammi
ciò che con lacrime ti ho chiesto dieci e cento mila volte. Ciò che ti ho
chiesto con le azioni, col perdono,
con tutto me stesso. Dammeno in cambio della mia vita. Dammeno in nome del tuo
Gesù che mi ha promesso questa pace. Può mai Egli mentire? Devo pensare che la
sua promessa fu solo di parole? Che il suo potere è inferiore all’abisso di
peccato che è mia sorella? Dimmelo, Signore, che io mi rassegnerò per tuo
amore…”. “Sì, te lo dico!”, dice Gesù. Lazzaro si volge di scatto e grida: “Oh!
Mio Signore! Ma quando sei venuto?” e si china a baciare la veste di Gesù. “Da
qualche minuto”. “Solo?”. “Con Simone
Zelote. Ma qui, dove tu eri, sono venuto solo. So che mi devi dire una
grande cosa. Dimmela dunque”.
“No. Prima rispondi alle domande che io faccio a Dio. A seconda della tua risposta, te
la dirò”. “Dimmela, dimmela questa tua grande cosa. La puoi dire…” e Gesùsorride aprendo le braccia in atto d’invito. “Dio altissimo! Ma è vero? Tu allora sai che è vero?!” e Lazzaro va
fra le braccia di Gesù a confidare la sua grande cosa. “Maria ha chiamato Marta
a Magdala. E Marta è partita in affanno temendo qualche forte sventura… Ed io
qui, con lo stesso timore, solo sono rimasto. Ma Marta, dal servo che l’ha
accompagnata, mi ha mandato una lettera che mi ha empìto di speranza. Guarda, l’ho qui, sul cuore.
La tengo lì perché mi è più preziosa
di un tesoro. Sono poche parole ma le leggo ogni poco per essere certo che sono
proprio state scritte. Guarda…” e Lazzaro leva dalla veste un piccolo rotolo
legato da un nastrino violetto e lo spiega. “Vedi? Leggi, leggi. A voce alta.
Letta da Te mi parrà più certa la cosa”. “Lazzaro, fratello mio. A te pace e
benedizione. Sono giunta presto e bene. E il mio cuore non ha più palpitato di
tema di nuove sciagure perché ho visto Maria, la nostra Maria sana e… te lo
devo dire? E meno frenetica nell’aspetto di prima. Mi ha pianto sul cuore. Un
grande pianto… E poi, a notte, nella stanza dove mi aveva condotta, mi ha
chiesto tante e tante cose sul Maestro.
Non di più che questo, per ora. Ma io, che vedo il volto di Maria oltre che
sentirne le parole, dico che nel mio cuore è nata la speranza. Prega,
fratello. Spera. Oh! Fosse vero! Io resto ancora perché sento che ella mi vuole
vicina come per essere difesa dalla tentazione. E per imparare… Che? Ciò che
noi già sappiamo. La bontà infinita di
Gesù. Le ho detto di quella donna venuta a Betania… Vedo che pensa, pensa,
pensa… Ci vorrebbe Gesù. Prega. Spera. Il Signore sia con te”.
Gesù ripiega il rotolo e lo rende. “Maestro…”. “Andrò. Hai modo di avvisare Marta che mi venga incontro a Cafarnao
fra quindici giorni, al massimo?”. “Ne ho modo, Signore. E io?”. “Tu resti qui.
Anche Marta la rimanderò qui”. “Perché?”. “Perché le redenzioni hanno un pudore profondo. E nulla fa più vergogna
dell’occhio di un genitore o di un fratello. Io pure ti dico: “Prega, prega,
prega”. Lazzaro piange sul petto di Gesù… Dopo, quando si è ripreso, racconta
ancora della sua agitazione, dei suoi scoramenti… “È quasi un anno che spero…
che dispero… Come è lungo il tempo della risurrezione!…” esclama. Gesù lo
lascia parlare, parlare, parlare… finché Lazzaro si accorge di mancare ai suoi
doveri di ospitalità e si alza per condurre Gesù in casa.
Per farlo, passano presso una folta siepe di gelsomini
in fiore, sulle cui corolle stellari ronzano api d’oro. “Ah! Mi dimenticavo di
dirti… Il vecchio patriarca che Tu
mi hai mandato è tornato in grembo ad Abramo.
Lo trovò Massimino seduto qui, con la testa appoggiata a questa siepe, come se
si fosse addormentato presso gli
alveari che egli curava come fossero delle case piene di bambini d’oro. Egli chiamava le api così. Pareva le comprendesse e
ne fosse compreso. E sul patriarca addormentato nella pace della buona
coscienza, quando Massimino lo trovò, era un velo prezioso di piccoli corpi
d’oro. Tutte le api posate sul loro amico. I servi dovettero lavorare non poco
per staccarle da lui. Era tanto buono
che forse sapeva di miele…”.